MEMBRES DEL DEPARTAMENT |
Vanesa Maroto (Cap de departament) Raquel Bejarano Vicent Ribas |
La matèria d’educació física té com a finalitat principal desenvolupar en les persones la seva competència motriu, entesa com la integració dels coneixements, els procediments, les actituds i els sentiments vinculats sobretot a la conducta motora. Per aconseguir-ho, no és suficient la mera pràctica, sinó que és necessària una anàlisi crítica que consolidi actituds i valors que tinguin com a referents el cos, el moviment i la relació amb l’entorn i els companys/es.
D’aquesta manera, els alumnes aconseguiran comprendre els aspectes perceptius, emotius i cognitius relacionats amb diferents accions motrius i gestionar els sentiments que hi estan vinculats, a més d’integrar coneixements i habilitats transversals, com la feina en equip, el joc net, el respecte a les normes i la seguretat, entre altres.
Així mateix, l’educació física està vinculada a competències relacionades amb la salut a través d’accions que ajuden a adquirir i consolidar hàbits responsables d’activitat física regular i a adoptar actituds crítiques davant pràctiques individuals, socials i de grup no saludables.
Pla anual del departament 24/25
Criteris de qualificació i d'avaluació 24/25
La qualificació i avaluació de la matèria queda recollida en els següents enllaços:
A cada avaluació de seguiment, la qualificació de cada alumne, serà definida per les diferents notes registrades dels criteris, de manera que la nota final serà la mitjana d’aquests.
En el cas, de què un alumne no pugui realitzar pràctica amb motiu justificat, per un metge, se li realitzarà una adaptació de l’assignatura treballant els continguts de manera teòrica o teòrica/pràctica.
Recuperació de pendents
La recuperació de l’assignatura, es gestionarà de la següent manera:
- A l’ESO, si la matèria no se supera en finalitzar el curs, l’alumne té dos opcions per recuperar-la. Directament superant les avaluacions de seguiment del primer trimestre del següent curs, o a través d’un dossier que li proporcionarem des del departament amb els continguts teòrics i pràctics del nivell suspès.
- A 1r de Batxiller, per recuperar la matèria al setembre l’alumne haurà de realitzar un dossier amb diferents tasques. Si no recupera i passa a segon de batxillerat amb l’assignatura pendent, durant el curs vinent haurà d’entregar el dossier.