Aprenentatge servei tecnologia

Avui dilluns 13 de maig de 2019, algunes alumnes de 2n d’ESO hem regalat els jocs lectron que nosaltres mateixa hem dissenyat i construït a classe de tecnologia. Ha estat una experiència molt enriquidora.

D’una banda, l’alumnat de 2nB i 2nC hem compartit una estoneta amb alumnes d’Amadiba de l’aula “Transició a la vida adulta”, que ens han fet una visita al centre. Ens han visitat 10 alumnes amb els seus professors, venien molt contents i emocionats. Han vist la nostra aula de tecnologia, ens hem presentat i ens hem repartit en taules. Els hem explicat com funciona cada joc i hem estat practicant amb ells. Per acabar, hem sortit al pati per jugar una estona i acomiadar-nos. Han quedat molt sorpresos que els hagem regalat el material i en marxar els portaven ells mateixos com a tresors.

Al mateix temps, algunes alumnes de 2nC i 2nD hem visitat l’escola Guillem de Mongrí. Allí hem pogut veure l’aula UECC conèixer els seus alumnes, en Mohamed i en Loay, i tots els materials i jocs que fan servir en el seu dia a dia. També hem conegut als més petits de la casa, els boixos i boixes d’infantil, a qui hem ensenyat els jocs lectron que hem fet. Han jugat una mica i els han agradat molt. I finalment hem tingut la possibilitat de fer una entrevista a Iria, la psicopedagoga del centre, que ens ha explicat aspectes força interessants sobre les persones amb diversitat funcional i què i com aprenen a l’escola.

Vos deixem algunes instantànies dels moments viscuts!

Avui dimecres 15 de maig de 2019, hem visitat el CEIP Sant Antoni per regalar els jocs lectrón que entre el primer i segon trimestre hem dissenyat i construït. El nostre objectiu era aprendre continguts de tecnologia alhora que aportàvem una eina d’estimulació i aprenentatge a l’alumnat de l’aula UECC d’aquesta escola i a totes les nenes i nens que ho puguin fer servir.

Durant la visita a l’escola, hem presentat el nostre projecte (com l’hem fet, quines eines i materials hem fet servir, quines fases hem hagut de seguir, etc) així com els diferents jocs lectrón a un centenar de nens i nenes, entre ells els de l’aula UECC i algunes classes de primària. En acabar la presentació, ens hem distribuït en taules i les nenes i nens han pogut provar els diferents jocs. Hem sentit satisfacció en veure que els jocs que nosaltres mateixes hem construït són útils.

Després la psicopedagoga de l’aula UECC, Silvia, ens ha convidat a un esmorzar i li hem pogut fer una entrevista per saber més sobre les persones amb diversitat funcional, el funcionament i objectius de les aules UECC, etc.

Moltíssimes gràcies Silvia!

Vos deixem també algunes fotos sobre l’experiència.

Related Portfolio