Intercanvi d’alemany amb KOSMOS-Bildung Münsterlandschule Tilbeck de Münster

Un grup de 16 alumnes d’Alemany de 3r i 4t d’ESO de l’IES Sant Agustí ha realitzat la primera visita de l’Intercanvi organitzat amb KOSMOS-Bildung Münsterlandschule Tilbeck de Münster entre el 22 de febrer i l’1 de març. Ha estat la primera vegada que els alumnes de l’optativa d’alemany han tengut la possibilitat de posar en pràctica els coneixements que han adquirit de l’assignatura vivint al sí d’una família alemanya i experimentant el dia dia en aquest país. Aquest intercanvi ha estat possible gràcies a la participació al projecte “Sprechen wir Deutsch! – On va parler français!” organitzat pel Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals de la Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears.

Tant la professora organitzadora, Paula Ferrer Torres, com la professora acompanyant Andrea Blánquez Aguilar, els alumnes i les famílies participants, han considerat que l’experiència ha estat molt enriquidora, no només a nivell lingüístic, sinó també a nivell intercultural. Durant la setmana que vàrem passar a Münster, no només vàrem poder participar de les classes, sinó que també vàrem visitar Colònia i vàrem fer activitats diverses per Münster com gaudir del començament de la celebració de Carnestoltes o patinar sobre gel (encara que les temperatures eren més dignes de platja que de neu).

Com a segona part d’aquest Intercanvi, rebrem al grup d’alemanys el proper mes de maig i ens encarregarem, no només de seguir practicant la llengua, sinó de mostrar-los que Eivissa és molt més que festa i que té molts d’indrets per gaudir i cultura prou interessant per aprendre.
Aquí teniu unes fotos que reflecteixen la nostra meravellosa experiència: