Donació de sang

Benvolguda comunitat educativa de l’IES Sant Agustí,

Dins de les activitats que el nostre centre realitza el dia del centre cada any, aquest curs, a partir del que ja es va intentar fer l’any 2020, abans just del confinament, amb l’organització del Banc de Sang i Teixits de les Balears i amb la col·laboració de l’APIMA del centre, s’organitzarà un Dia de Donació de Sang.

Serà el dia 5 d’abril i en les nostres instal·lacions prepararem una sala de donació de sang. Podran donar totes les persones relacionades amb el centre que siguin majors d’edat (professorat, personal no docent, famílies, alumnat major d’edat, etc.) i també vindrà professorat de les escoles i escoletes del municipi.

Volem animar-vos a col·laborar en aquest Dia de Donació de sang!

Si voleu participar-hi, per assegurar que aquell dia ningú es quedi amb ganes de donar sang, necessitam organitzar el Dia de les Donacions. Per això us agrairem que tothom que hi estigui interessat o interessada agafi cita telefonant al centre: 971800636.

Com veureu necessitam saber:

• Nom i llinatges del donant (recordau que ha de ser major de 18 anys i pesar més de 50 quilos).
  • Horari de preferència per fer la donació dia 5 d’abril, entre les 10.00 i les 13.00 hores, cada 5 minuts.

D’aquesta manera podrem fer un horari i una llista de donants.

Recordeu que no cal venir en dejú. Podeu fer un bon berenar abans de venir, us esperem!

Rebeu una cordial salutació

IES Sant Agustí.

Més informació:

Qui pot donar: https://www.donasang.org/puc-donar/
Com serà el procés de donació: https://www.donasang.org/proces-de-donacio/

Recomanacions i alguna exclusió:

• No es pot donar en dejú. Si s’ha fet un menjar copiós han de passar mínim 2hs per a poder donar.
  • Cal beure molt de líquid 24/48hs abans i després de donar. No realitzar esport després de la donació.
  • Es recomana no fumar ni beure alcohol 24-48hs abans i després de donar.
  • Si s’ha realitzat un tatuatge, pírcing, acupuntura o punció seca, tractaments d’estètica amb agulles cal esperar 4 mesos per a poder donar.
  • Cal esperar 4 mesos després d’una endoscòpia, colonoscòpia, rinoscòpia… per a poder donar.
  • Cal esperar 4 mesos després d’haver tingut relacions amb més d’1 persona o haver canviat de parella.
  • Embarassades i en procés de lactància no poden donar.
  • Hi ha exclusions si s’ha viatjat a algun destí exòtic. Però cal analitzar cada cas en particular amb el protocol.
  • Persones amb hipertensió i diabetis sí que poden donar. Poden donar prenent medicació excepte amb insulina (com sempre és injectada hi ha risc d’infeccions). Poden haver-hi exclusions si la tensió és molt alta o molt baixa.
  • Persones amb anèmia o amb tractament per a l’anèmia no poden donar.
  • Persones amb símptomes (mocs, febre, cefalea, al·lèrgia, malestar…) no poden donar.
  • Persones que hagin consumit tòxics no poden donar.
  • Persones que estiguin amb tractament antibiòtic no poden donar.
  • Persones amb malalties autoimmunes no poden donar.