News

Alumnes de 3r d’ESO han viatjat a Bulgària dins del projecte ‘School Radio Waves’, subvencionat per Erasmus+

L’IES Sant Agustí gaudeix del segon any del projecte europeu “School Radio Waves” en el qual treballen conjuntament professorat i alumnat d’Hongria, Polònia, Bulgària, Portugal i Espanya. Aquest projecte, subvencionat per Erasmus +, té com a objectiu millorar la competència lingüística en anglès d’una manera innovadora, ja que els cinc centres educatius compten amb un equip d’enregistrament i edició de ràdio.

Amb motiu d’aquesta iniciativa, un grup d’alumnes de tercer d’ESO (Maria Marí Medina, Jordi Tur i Pau Agüera) de l’IES Sant Agustí juntament amb les professores Merche Sanz i Marisol Torres han visitat durant una setmana el centre d’ensenyament secundari de St Kliment, en Dobrich (Bulgària), un institut especialitzat en art i dansa. Allí es reuneixen alumnes i professors dels cinc països, que s’allotgen en famílies búlgares i acudeixen a l’escola cada dia per realitzar activitats d’índole artística alhora que periodística.

Encara que la ràdio és el fil conductor del projecte, cada viatge se centra en una temàtica específica. En aquesta ocasió li ha tocat el torn a la música i les arts. El nostre grup de representants illencs han aportat el seu costat artístic presentant un vídeo explicatiu sobre el ball, la música, instruments i vestimenta del Ball Pagès. Alhora, també estan treballant comunament en tallers com per exemple “How to Espot Fake News” (Com detectar notícies falses); i s’ha confeccionat un jingle identificador de #schoolradiowaves. Finalment, El grup ha visitat l’estació de radi i televisió locals, entrevistant a locutors.

School Radio Waves explica ja amb una sèrie de programes radiofònics dels quals destaquem les àudio guies turístiques dels diferents països participants, les entrevistes a alumnes visitants durant les estades a l’estranger, els radio poemes i reportatges ecològics i la música swaggie del professorat. Tots aquests programes es poden escoltar visitant el blog del projecte (schoolradiowaves.eu) o bé directament des de la plataforma ivoox.

Centre educatiu