Intercanvi amb KOSMOS-Bildungsmünsterlandschüle Tilbeck

La passada setmana els alumnes d’alemany de 3er. i 4t. de ESO de l’IES Sant Agustí varen rebre als estudiants d’espanyol de la KOSMOS-Bildungsmünsterlandschüle Tilbeck, situat als afores de Münster. Ha estat la segona trobada ja que els 16 alumnes eivissencs varen visitar Alemanya el passat mes de febrer com a primera part d’aquest intercanvi. Entre el 2 i el 9 de maig els 14 alumnes alemanys, acompanyats dels seus professors varen gaudir de l’hospitalitat de les famílies eivissenques. A la vegada varen participar en tota una sèrie d’activitats culturals i didàctiques per conèixer-se millor, descobrir la nostra illa i el nostre sistema educatiu.

En arribar el primer dia varen gaudir d’un dinar de benvinguda i germanor al propi centre educatiu. Al dia següent varen assistir a classe amb els seus companys, experimentant el nostre sistema educatiu tant diferent per a ells. El tercer dia varen visitar Santa Eulària on pogueren gaudir del Puig de Missa, el Museu Etnogràfic i Can Planetes, així com de la desembocadura del Riu. A més a més varen fer una petita gimcana fotogràfica en grups formats tant per alumnes eivissencs com alemanys i varen descobrir la gran presència de la llengua alemanya als carrers, comerços i establiments de la nostra illa. Dilluns, tres gaudir d’un diumenge en família, varen conèixer la Reserva Natural de Ses Salines, visitant el centre d’Interpretació, fent avistament d’aus (tingueren la sort de veure molts de flamencs) i fent una petita excursió a peu fins a la Torre de Ses Portes i acabant gaudint de les aigües del Mediterrani. El cinquè dia varen realitzar una visita guiada per Dalt Vila, organitzada pels alumnes de 1er. del mòdul de grau superior d’Agències de Viatges i Gestió d’Esdeveniments de l’IES Isidor Macabich als que aprofitem per donar les gràcies. Ja com acomiadament, varen gaudir d’una excursió en barca pels Illots de Ponent i un bon dinar a Cala d’Hort.

Totes aquestes activitats han servit per crear vincles afectius entre els alumnes i millorar les llengües que estan aprenent, així com per a gaudir d’una experiència vital que els quedarà per sempre gravada a la ment i que els apropa un poc més als costums i a la cultura germana i els ajuda a valorar encara més la nostra cultura i les nostres arrels.

Aquest intercanvi ha estat possible gràcies a la participació de l’IES Sant Agustí al projecte “Sprechen wir Deutsch! – On va parler français!” organitzat pel Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals de la Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears, així com per l’ajuda de l’Ajuntament de Sant Josep de Sa Talaia. Volem agrair el tracte rebut al restaurant El Carmen i donar també les gràcies a na Belén Torres que ens va ajudar a organitzar algunes activitats, així com a les professores organitzadores Andrea Blánquez y Paula Ferrer.

Esperem que hagi estat el primer de molts intercanvis que puguin gaudir els alumnes d’Alemany de l’IES Sant Agustí.